הקולנוע ככלי חינוכי - טיפולי

כיצד להשתמש במתודה הקולנועית ככלי חינוכי - טיפולי - תוכנית למתחילים

למידה אישית בקבוצה המשלבת צפייה בסרט, מאפשרת לצופים בו לעבור חוויה רגשית כבסיס להמשך למידה משמעותית. למעשה, הקולנוע משתייך לקבוצת הכלים ההשלכתיים (לצד ספרות, קלפים טיפוליים, תמונות, פסיכודרמה וכדומה). במובן זה הסרט משמש כמגשר בין עולמו הפנימי של הצופה לבין המציאות.
במפגש סדנאי מהווה הסרט גירוי איכותי לנושא הסדנא. הוא מושך את תשומת לב המשתתפים וממקד את הלמידה. הצפייה בסרט מעוררת במשתתפים מחשבות, מציפה דילמות ומסייעת בגיבוש תובנות חדשות אותן ניתן להמשיג ולחדד בסדנא. קטעי הקולנוע מאפשרים להפוך נושא מורכב לנגיש באמצעות חשיפה אישית מדודה.

מטרות התוכנית:
1. שימוש בקולנוע במקצועיות ובאפקטיביות ב"סדנאות ממוקדות נושא" וככלי חינוכי-טיפולי בעבודה עם הורים וילדים.
2. לעורר השראה ואהבה בקרב המשתתפים למתודה הקולנועית, כאמצעי חינוכי-טיפולי.

אוכלוסיית היעד:
• מטפלים ומחנכים, אנשי רווחה באשר הם.
• אנשי מקצוע הפועלים במסגרות לילדים ונוער בסיכון.

משך התוכנית: 30 שעות
מנחה התוכנית: יורם שליאר, פסיכולוג חינוכי מומחה ויועץ ארגוני

 
  
  חזור